از یک نمای زیبا به آسمان آبی که مهمانان شما را مجذوب خود می‌کند تا یک باغ عمودی بکر که اعصاب را تسکین می‌دهد، روش‌های مختلفی برای دیزاین مدرن بالکن های بزرگ وجود دارند. اگر خانه شما بالکن وسیعی دارد، به سرعت دست به کار شوید و از ایده‌های مبتکرانه برای طراحی بالکن در فضای باز خود استفاده کنید. برای این موضوع می‌توانید با مقاله دیگری از وبسایت «آلباتروس» همراه ما باشید تا به ۱۰ روش ‌برای دیزاین مدرن بالکن های بزرگ بپردازیم.

فرم درخواست مشاوره رایگان

۱- اسکای بار

با یک میز، چند صندلی و پیشخوان مخصوص بار، از آسمان خصوصی در بالکن خود لذت بسیار ببرید. هدف این است که بتوانید از آسمان در روز و شب در بالکن خود با خوردن انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه از فضای باز بهره ببرید. در این سبک، استفاده از کفپوش چوبی روستیک همراه با سقف متحرک می‌تواند ظاهری مینیمال ایجاد کنید. سقف متحرک را جمع کنید تا آسمان شب را ببینید. همچنین این امکان را دارید با چندین گلدان فضای بالکن خود را زیباتر کنید.

۲- باغ عمودی

دیدن یک باغ عمودی که گیاهان از دیوار بالا رفته‌اند، فضایی با طراوت را تداعی می‌کند. در حالی که روش‌های مختلفی برای راه اندازی یک دیوار سبز وجود دارد، اما استفاده از یک قاب چوبی باریک برای نگهداری گیاهان روی دیوار عالی خواهد بود. قاب چوبی را باید به دیوار وصل کنید و سپس گیاهان را روی آن رشد دهید. استفاده از مبلمان فضای باز برای ایجاد یک فضای گرم خانوادگی عالی خواهد بود.

  چگونه تراس را زیباتر کنیم؟

۳- عرشه مهمانی

از فضای بالکن خود به عنوان یک فضای مهمانی و دورهمی استفاده کنید. به این صورت کف بالکن را به اندازه ۲۰ سانتی‌متر با کفپوش چوبی شبیه به عرشه بپوشانید. همچنین دورتادور دیوارهای بالکن را با چوب طبیعی یا آجر تزئین کنید. درنهایت، از مبلمان فضای باز و گیاهان برای ایجاد یک فضای آرامش بخش استفاده کنید. هدف نهایی این است یک محیط سبز و زمینی ایجاد کنید که خستگی را از بین می‌برد.

۴- منطقه بازی

اگر فضای بازی اختصاصی برای کودک نوپای خود ندارید، نگران نباشید! بالکن بزرگ شما می‌تواند به یک فضای سرگرمی برای کودک شما تبدیل شود. برای این کار ابتدا کف بالکن را با چمن تزئین کنید، سپس یک نیمکت در فضای باز برای بازی کردن قرار دهید و مطمئن شوید که دورتادور بالکن آنقدر بلند است که کودک خود را آویزان نمی‌کند. این یک راه عالی برای بیرون آوردن فرزندانتان از داخل منزل و تازه کردن هواست.

۵- کافه بار

داشتن یک کافه بار در بالکن بزرگ می‌تواند فضای خوبی را برای لذت بردن از نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی‌های دیگر ایجاد کند. یک انتهای بالکن را با یک فضا برای کافه بار تزئین کنید که انواع نوشیدنی و غذاها را سرو می‌کند، سپس در طرف دیگر از مبلمان فضای باز استفاده کنید که با کوسن‌های رنگی زینت داده شده‌اند. چنین فضایی می‌تواند برای صبحانه یا عصرانه عالی باشد.

۶- گالری هنری

یک بالکن غیرعادی ایجاد کنید! برای این کار با آثار هنری دیواری، یک تابلو نقاشی یا یک چیدمان هنری مدرن شروع نمایید. کفپوش به رنگ خنثی را انتخاب کنید تا آثار هنری شما به خوبی نشان داده شوند. پس اگر ذوق هنری دارید و می‌خواهید بالکن خود را به فضایی خاص تبدیل کنید، این ایده را به اجرا درآورید. در گالری هنری خود می‌توانید از شیشه متحرک بالکن استفاده کنید تا خاص بودن را به نهایت خود برسانید.

  موتور توبولار چیست و کاربرد آن در سقف متحرک

۷- بالکن چند منظوره

با انتخاب مبلمانی که به شما امکان می‌دهد از این فضا برای کارهای مختلف استفاده کنید، از بالکن بزرگ خود نهایت استفاده را ببرید. این بالکن یک منطقه فوق العاده کاربردی خواهد بود، به این صورت که یک قسمت آن با مبلمان شیک به عنوان نشیمن عمل می‌کند و منطقه دیگری به عنوان یک آشپزخانه کوچک در نظر گرفته خواهد شد. در قسمتی دیگر از بالکن نیز از یک میز و صندلی برای انجام کارهای روزانه خود با لپ تاپ استفاده کنید.

۸- عناصر آبی

اگر فضای کافی دارید، انتخاب یک آبنمای زیبا برای بالکن می‌تواند به زیبایی و آرامش این فضا کمک زیادی کند. آبنما را در مکانی قرار دهید که بتوانید در کنار آن احساس آرامش کنید. معمولاً یک گوشه از بالکن برای جانمایی آبنما مناسب خواهد بود. سپس مبلمان فضای باز را در کنار آبنما قرار دهید تا زمانی که کنار خانواده خود نشسته‌اید، از صدای قطرات آب لذت نهایی را ببرید.

۹- فضای مطالعه

بالکن بزرگ خود را به فضایی برای مطالعه اختصاص دهید. این امکان را دارید در یک طرف بالکن کتابخانه قرار دهید و در کنار آن یک میز و صندلی بگذارید. کفپوش بالکن را چوب یا فرش انتخاب کنید تا فضای گرمی‌تری ایجاد کنید. از پنجره گیوتینی برای ارتباط فضای داخل و بیرون استفاده کنید. قرار دادن چند گلدان در داخل بالکن نیز می‌تواند به افزایش تمرکز جهت مطالعه کمک زیادی کند.

۱۰- پخش موسیقی

نصب سیستم موسیقی در بالکن و استفاده از نورپردازی می‌تواند این فضا را به محیطی برای سرگرمی و خوشگذارنی تبدیل کند. اگر اهل موسیقی هستید و ساز می‌زنید، بالکن بهترین جای ممکن است. این امکان را دارید روی دیوارهای بالکن از آلات موسیقی به عنوان عناصر تزئینی استفاده کنید. از مبلمان فضای باز، گیاهان و نورپردازی بهره ببرید تا از نوای موسیقی در فضای باز لذت ببرید.

  تاثیر آفتاب روی رنگ خودرو

کلام آخر

۱۰ روش ‌برای دیزاین مدرن بالکن های بزرگ را به شما توضیح دادیم، اکنون می‌توانید از فضای باز خود به عنوان مکانی برای ارائه ایده‌هایتان استفاده کنید. بسیاری از افراد از بالکن خود به خوبی استفاده نمی‌کنند و این مکان را بالااستفاده رها می‌کنند؛ اما بالکن یا تراس شما فضایی برای ارتباط با بیرون است. به ویژه اگر بالکنی بزرگ دارید، آن را به مکانی برای دورهمی، غذا خوردن و آرامش تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر برای تزئین بالکن و تراس با انواع سقف و پنجره با مشاوران ما در «آلباتروس» تماس بگیرید.

محصولات آلباتروسمشاهده همه

فهرست صفحه