طراحی سقف متحرک تالار یکی از جدیدترین ایده‌هایی بوده که امروز کارایی بالایی پیدا کرده است. اگر تاکنون تالارهایی که از این سیستم استفاده کرده‌اند را مورد بررسی قرار داده باشید احتمالا متوجه اهمیت نصب این سیستم شده‌اید. استفاده از سقف متحرک با توجه به کارایی بالای این محصول و همچنین تنوع موجود انتخاب را برای شما ساده‌تر می‌کند.

آنچه که باید در نظر داشته باشید بررسی کامل محصولاتی است که متناسب با شرایط جوی تالار پذیرایی است. توجه به هدف شما از نصب این محصول‌، بررسی کامل پیش‌نیازها و توجه به نکات ایمنی همگی از مواردی هستند که باید به‌طور کامل با آن‌ها آشنایی پیدا کنید. اگر قصد خرید و نصب سقف‌ متحرک برای تالار پذیرایی خود را دارید، دنبال‌کردن ادامه این متن برای شما ضروری است.

سقف برقی تالار پذیرایی

سقف متحرک تالار پذیرایی به‌طور کلی چند نوع است؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، سقف متحرک تالار یکی از مواردی است که بودن آن ضروری به‌شمار می‌آید. احتمالا خود این مسئله را تجربه کرده باشید که گاهی تغییر شرایط جوی به‌سادگی می‌تواند روی روند مراسم‌ها تاثیرات منفی داشته باشد و به‌طور کامل یک مراسم را بر هم بزند. در چنین شرایطی وجود سقف متحرک خیال شما را به‌طور کامل بابت پیش‌آمدن چنین مشکلاتی آسوده می‌کند.

ممکن است شما هم به‌عنوان مدیر یک تالار پذیرایی با نگرشی مبنی‌بر بالابودن هزینه‌های نصب این سقف‌ها دست‌وپنجه نرم کنید. اما در‌رابطه‌با این موضوع جای نگرانی نیست. با توجه به وجود انواع متنوع سقف‌های متحرک شما می‌توانید با درنظرگرفتن شرایط خود بهترین محصول را انتخاب کنید. در ادامه انواع سقف‌های متحرک و کارایی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سقف‌های متحرک پارچه‌ای

سقف‌های متحرک پارچه‌ای از بهترین محصولاتی هستند که قابلیت جمع شوندگی بالایی دارند. اگر قصد دارید برای متراژهای بالا از این سقف‌ها استفاده کنید، قطعا بهترین انتخاب برای شما خرید و نصب سقف‌های پارچه‌ای است. اکثر افراد سقف متحرک تالار پذیرایی خود را از جنس پارچه انتخاب می‌کنند؛ چراکه این محصول علاوه‌بر قابلیت پوشانندگی متراژ بالا از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

اگر برای خرید سقف متحرک پارچه‌ای تردید دارید، بهتر است به مواردی که می‌گوییم دقت کنید. سقف‌های پارچه‌ای از جنس پارچه‌های مستحکم و مقاومی تولید می‌شوند که در برابر اشعه آفتاب، طوفان‌های گردوغبار، بارش باران و برف و مواردی از این قبیل مقاومت کرده و مانع نفوذ هریک از موارد ذکرشده به درون تالار می‌شوند.

یکی دیگر از موارد مهم، قابلیت استفاده از تجهیزات نورپردازی و سیستم روشنایی اختصاصی در بخش‌های مختلف این سقف‌های متحرک است. با استفاده از سقف‌های پارچه‌ای به‌سادگی می‌توانید از تجهیزات مناسب برای تغییر دکور خود استفاده کنید.

سقف‌های متحرک شیشه‌ای

یکی دیگر از انواع سقف‌های متحرک مناسب برای تالارهای پذیرایی سقف‌های شیشه‌ای هستند. شاید شما هم بارها این تصور غلط را شنیده باشید که سقف‌های شیشه‌ای از دوام بسیار کمتری ‌نسبت به سایر محصولات موجود در این زمینه برخوردارند. اما بهتر است بدانید که در طراحی این سقف‌ها از شیشه‌های بسیار مقاوم و سکوریت استفاده شده که دوام و مقاومت محصول را چندین برابر افزایش می‌دهد.

سقف متحرک شیشه ای به‌دلیل استفاده از متریال‌های باکیفیت و کم‌یاب از قیمت بالاتری نسبت به دیگر سقف‌های موجود برخوردای هستند. ازاین‌رو، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان منکر جلوه و زیبایی که سقف‌های جمع شونده شیشه‌ای به تالار می‌بخشند شد.

 هدف از نصب سقف متحرک تالار چیست؟

یکی از مواردی که باید حتما قبل‌از انتخاب این محصول بررسی شود، هدف شما از نصب سقف متحرک تالار است. گاهی برخی از افراد تنها به‌دلیل ایجاد نورپردازی بهتر یا تشکیل فضایی شیک‌تر از این محصول استفاده می‌کنند درصورتی‌که دسته‌ای دیگر از اشخاص تنها برای ایجاد حفاظی مناسب در برابر شرایط جوی از سقف‌های متحرک کمک می‌گیرند. به همین علت باید قبل‌از سفارش این محصول حتما مشخص کنید که هدف شما از خرید این کالا چیست.

اگر به توضیحاتی که در بخش قبلی مطرح شد دقت کرده باشید حتما متوجه این نکته شده‌اید که هر یک از سقف‌های متحرک کارایی و قابلیت‌های خاصی دارند. به‌عنوان مثال سقف متحرک تالار عروسی و مراسم‌های این چنینی بهتر است از شیشه یا پلی‌کربنات ساخته شود؛ چراکه این محصولات جلوه خاصی به فضا می‌دهند یا اگر تنها به‌دنبال نصب سقف متحرکی هستید که پوشش‌دهندگی بالایی داشته باشند قطعا سقف‌های پارچه‌ای بهترین انتخاب برای شما هستند.

به‌طور کلی دررابطه‌با اینکه کدام‌یک از محصولات موجود بهتر هستند، نمی‌توان مورد خاصی را بیان کرد؛ چراکه هر محصول ویژگی منحصربه‌فردی داشته و برای محیط و شرایطی خاص مناسب است.

مزایای استفاده از سقف متحرک تالار

برخی از افراد فکر می‌کنند تنها علت استفاده از سقف‌های متحرک فقط جلوه‌بخشی بیشتر به تالار است؛ درصورتی‌که این باور کاملا غلط بوده و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان منکر کارایی بالای این محصول شد. در ادامه برخی از مهم‌ترین فواید استفاده از این محصول را برسی می‌کنیم.

استفاده از نور طبیعی

تامین نور فضاهای بزرگی مثل تالارها اغلب با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است. استفاده از سقف‌های متحرک این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا در طول روز از نور خورشید استفاده کرده و به استفاده از نورپردازهای مختلف نیاز نداشته باشید. همچنین سقف‌ متحرک تالار به شما امکان استفاده از نور مهتاب را هم می‌دهد.

استفاده از نور طبیعی علاوه‌بر اینکه هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد، در عین حال فضایی دل‌انگیز و زیباتر را هم با خود همراه می‌کند که می‌تواند تاثیر بسیاری بر زیبایی بیشتر دکور شما داشته باشد.

همچنین ببینید: سقف متحرک حیاط خلوت

افزایش قابلیت انعطاف‌پذیری در طراحی فضا

استفاده از این محصول علاوه‌بر اینکه به طراحان امکان استفاده از فضای بیشتری را می‌دهد، ایجاد تنوع و قابلیت استفاده از نورطبیعی به‌‌جای نورمصنوعی را هم برای شما فراهم می‌سازد

شما می‌توانید با استفاده از این سقف‌ها جدای از طراحی تم‌های متناسب با فصول، در فصل‌هایی مثل تابستان و بهار از ساختار جوی نیز کمال استفاده را برده و فضایی دنج و نیمه‌طبیعی را طراحی کنید.

کمک به ایجاد فضایی مدرن و شیک

اگر تاکنون قبل و بعد یک تالار که از این طراحی استفاده کرده را مقایسه کرده باشید، قطعا متوجه تغییرات شگفت‌انگیر در فضا شده‌اید. سادگی یکی از ملاک‌های زیبایی‌شناسی مدرن است که شما با استفاده از سقف‌های متحرک می‌توانید این ویژگی‌ را به بهترین شکل به نمایش بگذارید. تنوع رنگ و سبک محصولات موجود در این زمینه به شما کمک می‌کند تا محصولی متناسب با دکوراسیون خود را انتخاب کنید.

چه پیش نیازهایی برای نصب سقف متحرک تالار پذیرایی نیاز است؟

خلاف تصور اکثریت، اگر شما قصد خرید ونصب سقف متحرک تالار یا سالن را دارید حتما به مواردی که به‌عنوان پیش‌نیاز مطرح می‌کنیم باید توجه کنید. اولین و مهم‌ترین نکته قبل‌از خرید این محصول انتخاب محصولی است که برای تالار شما مناسب باشد. از میان سقف‌های کنترل دستی، کنترل از راه دور و اتومات باید بهترین محصول را با توجه به شرایط تالار خود انتخاب کنید.

مورد دوم خرید محصول از تولیدکنندگان یا فروشندگان معتبر است. خرید از فروشگاه یا وب‌سایت‌های معتبر کیفیت کار را به‌طور کامل تضمین می‌کند. همچنین اغلب خرید از تولیدکنندگان به‌صرفه‌تر بوده و شما می‌توانید بهترین محصولات را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

قبل و بعد از نصب سقف متحرک بهتر است چه نکات ایمنی را رعایت کنیم؟

هرچند استفاده از سقف متحرک تالار بسیار کاربردی است و می‎‌تواند تالار شما را به یکی از محبوب‌ترین فضاها تبدیل کند؛ اما رعایت برخی نکات ایمنی برای حفظ کارایی محصول ضروری است. بهتر است برای نصب حتما از افرادی که مهارت کافی در این زمینه دارند، کمک بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود. در ادامه مواردی را که باید پس‌از نصب محصول رعایت کنید بررسی می‌کنیم.

  • حتما دقت داشته باشید که متناسب با نوع سقفی که انتخاب کرده‌اید، در زمان‌های مشخص‌شده بخش‌های مختلف محصول را روغن‌کاری کنید.
  • حتما پس‌از نصب بررسی کنید که خط‌وخش یا کوچک‌ترین ترکی روی هیچ‌یک از قطعات ایجاد نشده باشد.
  • به‌طور مداوم و در فواصل زمانی کوتاه از تمیز‌بودن سطوح مختلف سقف متحرک ‌اطمینان حاصل کنید.
  • از نگه‌داشتن بار سنگین یا اشخاص روی سقف به‌طور جدی پرهیز کنید؛ هرچند سقف‌های متحرک از مقاومت خوبی برخوردار هستند اما از انجام چنین کارهایی بپرهیزید.
  • بدون داشتن تخصص کافی از بررسی سیم‌های برق یا قطعات الکترونیکی سقف پرهیز کنید.

همچنین ببینید: سقف متحرک رستوران

چه نکاتی را باید قبل‌از سفارش سقف متحرک تالار بررسی کنیم؟

ابتدایی‌ترین مسئله‌ای که می‌تواند مشخص‌کننده این نکات باشد، انتخاب محصولی مناسب است. اگر قصد خرید سقف‌های متحرک اتومات را داشتید حتما باید از عملکرد درست سنسورها اطمینان حاصل کنید. در سقف‌های کنترل دستی و کنترل از راه دور هم بررسی مواردی مثل نحوه کارکرد، عملکرد برد دستگاه، طول عمر محصول و مواردی از این قبیل باید به‌طور کامل بررسی شود.

برای اینکه بتوانید با خیالی آسوده بهترین محصول را خریداری کنید، همان‌طور که پیش‌تر گفتیم خرید از فروشگاه یا وب‌سایت‌های معتبر بهترین انتخاب است. توصیه می‌کنیم محصول مورد نظر خود را از وب‌سایت‌هایی تهیه کنید که کیفیت محصول ارائه‌شده را تضمین کنند.

نحوه سفارش سقف متحرک تالار پذیرایی به چه صورت است؟

سقف متحرک از آن دسته محصولاتی است که باید از تولیدکنندگان معتبر خریداری شود. در مواردی که محیط شما از طراحی خاصی برخوردار باشد، نمی‌توانید از سقف آماده استفاده کنید؛ بلکه باید محصولی متناسب با فضای کلی تالار سفارش دهید. ثبت سفارش سقف‌های متحرک با درنظرگرفتن موارد مختلفی صورت می‌گیرد.

اگر قصد دارید سقف متحرک خود را از تولیدکنندگان معتبر خریداری کرده و نصب محصول را به خودشان بسپارید؛ خرید از فروشگاه‌های آنلاین یا وب‌سایت‌های معتبر فعال در این زمینه بهترین انتخاب است. شما می‌توانید به سادگی با مشاوران مجموعه مد نظر صحبت کرده و بهترین محصول را با کیفیتی استثنایی خریداری کنید.

جمع‌بندی

انتخاب سقف متحرک تالار از مواردی است که نیاز به دقت و بررسی فراوانی دارد. بهترین راه برای انتخاب محصولی مناسب در ابتدا توجه به نکاتی است که تا این بخش ذکر کردیم و کمک‌گرفتن از افراد متخصصی که تجربه کافی دارند. انتخاب محصولی مناسب و باکیفیت، تنها موردی است که می‌تواند بهترین کارایی را به نمایش بگذارد. حتما در زمان خرید سعی کنید تا محصولی باکیفیت و کاربردی را از تولیدکنندگانی معتبر بخرید.

محصولات آلباتروسمشاهده همه

مطالب پیشنهادی

سقف متحرک تالار پذیرایی

طراحی سقف متحرک تالار یکی از جدیدترین ایده‌هایی بوده که امروز کارایی بالایی پیدا کرده است. اگر تاکنون تالارهایی که از این سیستم استفاده کرده‌اند را مورد بررسی قرار داده[...]

نمایش کامل مقاله
آلباتروس در نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران ۱۴۰۳

دومین نمایشگاه تخصصی صنعت منظر ایران به عنوان رویداد مرجع در حوزه فضای سبز و منظر  کشور در کلانشهر کرج از اول تا چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد[...]

نمایش کامل مقاله
سقف متحرک تراس

درباره سقف متحرک تراس بیشتر بدانید سقف متحرک تراس سازه مدرنی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در فضای بیرونی ساختمان نوعی سایبان ایجاد کنید که به‌طور[...]

نمایش کامل مقاله
کاربردهای سقف متحرک برقی

سقف متحرک به عنوان یک راه‌حل مدرن و کارآمد در بسیاری از فضاها و محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سقف‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، امکان استفاده بهینه از فضاهای[...]

نمایش کامل مقاله
۲۱ مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک

نقش همکاری صنایع کوچک در پیشرفت اقتصادی: تجربه‌ای از مجموعه آلباتروس در دنیای امروز، صنایع کوچک به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشورها، نقش حیاتی در توسعه و پیشرفت[...]

نمایش کامل مقاله
۴ نوع فلز که در برابر خوردگی مقاوم هستند یا زنگ نمی زنند

معمولاً زنگ زدگی را پوسته‌های قهوه‌ای نارنجی می‌دانیم که در هنگام واکنش مولکول‌های آهن در فلز با اکسیژن در حضور آب و تولید اکسیدهای آهن، روی سطح فولادی در معرض[...]

نمایش کامل مقاله
مزایای پرده برقی

پرده های برقی که به عنوان پرده های شارژی نیز شناخته می شوند، روش هایی هستند که به جای استفاده از سیم های دستی، توسط موتور الکتریکی کار می کنند.[...]

نمایش کامل مقاله
۱۰ ایده عالی برای سایبان کنار استخر ویلا

هر بچه ای آرزوی داشتن یک استخر حیاط خلوت برای گذراندن روزهای تابستانی خود را دارد! اما به عنوان یک بزرگسال، دیگر فقط در مورد استخر نیست. ایجاد یک منطقه[...]

نمایش کامل مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *